گیمیفیکیشن و نمونه هایش

گیمیفیکیشن و نمونه هایش

در این نوشته قصد داریم با کمک چند نمونه ، کاربرد هایی از گیمیفیکیشن را بیان کنیم.

جذب مشتری ها به وسیله گیمیفیکیشن

کسب و کار ها همواره به راهبرد های نوآورانه برای نشر دادن پیامشان و همه گیر کردن برندشان نیاز دارند.در واقع این روز ها بدون خلاقیت جایی در بازار ندارید.گیمیفیکیشن یکی از این روش های جدید و جذاب است که میتوان با استفاده از آن و از طریق دستگاه های موبایل با مشتری در تماس بود.تکنیک های گیمیفیکیشن – مثل رقابت ، رده بندی ها ، کسب امتیاز و جایزه هایی که انگیزه می بخشند – برای ایجاد وفاداری در مشتریان ، ارتباط برقرار کردن با آنها و برگرداندن مداوم آنها به محصولاتمان بهترین راه حل هستند.

هدف اصلی گیمیفیکیشن در بازاریابی شتاب بخشیدن به خرید ها و افزایش سود است.این بازی های مشتری محور مکانیسم هایی دارند که شرکت ها را به سمت هدفشان جلو می برند.جمع آوری اطلاعات از مشتریان ، افزایش درگیر کردن مشتری ها با محصولات و به طور کلی همه گیر کردن برند از موارد حیاتی هستند که با کمک دستگاه های موبایل و تکنیک های گیمیفیکیشن به راحتی تحت کنترل شما در می آیند.

نایکی
حتی شرکت های بزرگی که جایگاه خود را در بازار محکم کرده اند از اهمیت گیمیفیکیشن غافل نیستند، برای نمونه ، شرکت نایکی ، یکی از غولهای پوشاک و لوازم ورزشی ، زمانی که به مشتریانشون این امکان را دادند تا میزان مسافت دویدنشان را (اپلیکیشن نایکی ) به اشتراک بگذارند و با بقیه رقابت کنند ، در واقع با استفاده از یک حالت بازی گونه مشتریان را درگیر کرده اند و همین تکنیک منجر به افزایش 14 درصدی سهم آنها از بازار شد.آنها قبلا هم در بازار پیشگام بودند اما افزایش فروش هایی مانند این میتواند یک شرکت را از رقبایش کاملا پیش بیندازد.

 

آموزش نیرو ها

اما افزایش فروش و سود فقط به تکنیک های بازار یابی محدود نمی شود، افزایش بهره وری نیروی انسانی خود منجر به افزایش سود آوری میشود و گیمیفیکیشن یکی از مناسب ترین روش ها برای این هدف است.به مثال زیر توجه کنید .

HPگیمیفیکیشن
برای شرکت بزرگی مانند hewlett-packard مهم است که کارکنانش از بخشهای مختلف درک کنند که فعالیتشان چه تاثیری بر عملکرد برند در بازار دارد.بنابر این آنها یک بازی بر اساس امتیاز طراحی کردند ، که در آن کارکنان باید نسبت به موقعیت ها و سناریو های متفاوت واکنش خود را ثبت میکردند ، و بر این اساس امتیاز می گرفتند ،امتیاز این بازی در پورتال آموزشی کارکنان HP ثبت میشد و آنها همیشه میدیدند که چه میزان با عملکرد خود بر پیشرفت شرکت تاثیر میگذارند.این مورد نشان می دهد که چگونه می توان با ایجاد آگاهی برای کارکنان، از طریق فعالیت سرگرم کننده ای مثل کسب امتیاز ، یک نیروی منفی و کم انگیزه را به یک فرد پیش برنده تبدیل کرد.

 

 

گیمیفیکیشن قطعا یک اصل برای اداره کسب و کار نیست ، اما ابزاری فوق العاده در دنیای تکنولوژیک امروز ماست برای افزایش خلاقانه سود دهی.خب ، شما چه فکر میکنید؟چه راه جالب و بازی گونه ای برای افزایش وفاداری مشتریانتان یا سود دهی کسب و کارتانوجود دارد؟ طراحان ما در این زمینه میتوانند به شما کمک کنند.گیمیفیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو